Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Inhoud: Deel 1 Spanningsvolle situaties en afwegingen; 1. Jij en spanningsvolle situaties; 2. Spanningen in relaties, 3. Spanningen in het werk; Deel 2 Grip krijgen op spanningsvolle situaties; 4. Je eigen afwegingen maken; 5. De vier opstapjes voor het ontrafelen van spanningsvolle situaties; Bijlagen; 6. Regels voor een groepsgesprek over spanningsvolle situaties; 7. Negen praktijksituaties.
Spanning --- Relaties --- Groepstherapie --- Stress --- moeilijke patiënten --- arbeidsbelasting --- stress --- verpleegkundig beroep --- verzorgende beroepen --- verpleegkunde --- 613.3 --- beroepsuitoefening --- conflicthantering --- patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- relaties --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- 415.9 --- 604.6 --- 613.3 Beroep en opleiding --- spanning --- Spanning (stress) --- Relatie
Choose an application
In dit boek wordt, met voor de verschillende sectoren van zorg herkenbare voorbeelden, ingegaan op de professionele wijze waarop hulpverleners cli
Hulpverlening --- Methodiek. --- 326 --- 460.4 --- attitudevorming --- hulpverlening --- 159.927 --- Medische psychologie --- Patiënt-verpleegkundige relatie --- 364.044 --- 604.6 --- Hulpverlening : gespreksvoering --- medische psychologie --- patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- patiëntenbegeleiding (patiëntenvoorlichting) --- Hulpverlening: methodiek --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen --- Beroep en opleiding --- (zie ook: informed consent) --- attitude --- cliënt-hulpverlener relatie --- deontologie --- Professional ethics. Deontology --- Social welfare methods --- Sociology of social care --- zorgsector --- 614.253 --- Ethiek --- Instellingen --- Omgangskunde --- Patiënten --- Zorg
Choose an application
De auteur benoemt de verschillende communicatieve vaardigheden, gaat in op het systematisch verpleegkundig handelen en behandelt de verschillende gespreksmodellen, zoals het helpend gesprek, het slechtnieuwsgesprek en het omgaan met agressie. Bovendien besteedt ze aandacht aan de juridische aspecten, die sinds de invoering van de wet BIG en de wet WGBO steeds belangrijker worden.
patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- communicatie (leesbaarheid) --- luisteren --- gesprekstechnieken --- systematisch verpleegkundig handelen (nursing process, SVH, verpleegproces) --- verpleegplan (zorgplan) --- slecht-nieuwsgesprek (waarheidsmededeling) --- conflicthantering --- agressiviteit (agressie) --- 499.4 --- (zie ook: Rogers Martha-theorie) --- Relaties arts-patiënt --- Agressiviteit (geweld, agressie) --- Gesprekstechnieken gezondheidszorg --- Observatietechnieken gezondheidszorg --- Communicatievaardigheden --- Verpleegkunde. --- 613.2 --- verpleegkundige communicatie --- sociale vaardigheden --- patiëntenbegeleiding --- verpleegkunde --- 613.3 --- Verpleegkunde --- Communicatie --- 800.95 --- Conflicthantering --- Gesprekstechnieken --- Gezondheidsopvoeding (gvo, gezondheidsvoorlichting) --- Luisteren --- Patiënt-verpleegkundige relatie --- Patiëntenbegeleiding --- Slechtnieuwsgesprek (waarheidsmededeling) --- Voorlichting --- 616.083 )* VERPLEEGKUNDE --- moeilijke patiënt --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Nursing --- Relations médecin-patient --- Communication
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|